ئيجگره ي مراديان و«حافظه ...فراموشکار»!

جدیدترین شماره ی ماهنامه وزین پادنگ(96و95 شهریور و مهر91) با مقاله یی از استاد مرادیان گروسی ، بزرگ پرچمدارشعر گیلکی ، تحت عنوان «شاعران و نویسندگان گیلکی سرا» با مدخلی چون «قیام جنگل گیلان و شاعران ماندگارآن» را درمنزل خشتاونی رؤیت نمودم و از آنجایی این عادت همیشگی بیش از یک دهه و نیم رفت و آمدم به محمود آباد نمونه می باشد ـ قبل از همه به سراغ جراید رسیده می روم و مثل همیشه «پادنگ» نیز یکی از آنها بوده و در شناسه هایشان آنها رامرور می نمایم . با تورق پادنگ جدید بلافاصله به فیش هایی که ایشان بر روی مقاله استاد گذاشته بودند زوم شدم ـ و با وجود اینکه همیشه حساسیت ویژه یی که به نگاه ریزبین ایشان دارم با حرص و ولع خاص آنرا دنبال نمودم  تا دریابم در پستوی ذهنش چه چیزی انباشته است تا به آن دست یابم؟ اگرچه در این سالها ، ایشان از این نامرادی های روزگار را که مرادیان عنوان داشته ، بارها و بارها برایم با برچسب واژه یی چون «انحصاری» و یا به قول خودش «امپریالیزیم شعری معاصر» تحلیل نموده است و مقاله استاد مرادیان نیز انباشتی دیگر از همان تحلیل هایی بود که تا حدودی از آن اطلاع داشتم . این رویکردها از دو دیدگاه ، خود گویای سخنان ناگفتنی می باشد.

ادامه مطلب

پادنگ و بازتاب «تالش و روياهای ايروانی»

ماهنامه وزین پادنگ از نشریات تخصصی و حرفه یی استان گیلان است که تاکنون شماره 96را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته و توانسته در سراسر ایران و در بین اساتید دانشگاه ، پژوهشگران و اهل قلم معاصر جایگاهی برای خود باز کند. این نشریه وزین در شماره جدید(96و95)خود در کنار مطالب باارزشی که در خود دارد یادداشت «تالش و رویاهای ایروانی» را که قبلن در این تارنما به نمایش درآمده بود ، بازتاب داده است .

CD صوتی «مثنوی گیلکی زوّار» و «چند غزل و دوبیتی» حسینعلی صادقی سرشت منتشر شد.

صادقی سرشت از شاعران برجسته گیلکی سرای گیلانی(متولد 1349 در روستای نوبیجارمحله کیاشهر ساکن آستانه اشرفیه) و از نام آوران شعر شرق گیلان است.وتازه ترین شعرهای مانایش را در قالب لوح فشرده دردسترس عموم قرار داده است . از این عاشق پرشور گیلانی پیش از این کتاب «مَثَل دوبیتی (ترانه های گیلکی) سال 1383  و «سورخه گوله ناجه» سال 1389 منتشر شده است و هم چنین سالیان سال است که با نشریات تخصصی شعر همکاری تنگاتنگی دارد و درمجموعه ی «زوّار» نيز 1 مثنوی ، 4 غزل و 54 دوبیتی با صدای شاعر، با تصاویری شاعرانه از طبیعت و... دغدغه اش را با شعر پیوند داده است . این لوح فشرده با قیمت 2500تومان با مجوز اداره کل ارشاد اسلامی گیلان :  9/90/19452  در کتابخانه های استان گیلان قابل دسترسی می باشد.

            6/12/1391

و عزیزانی هم که در سراسر ایران تمایل دارند این لوح فشرده را تهیه نمایند می توانند با این شماره 09117080045تماس حاصل نمایند.

ادامه مطلب